|
Tweet |
İZCİ MEDYA https://www.facebook.com/
İZCİ MEDYA https://www.facebook.com/
Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu (EPDK), milyonlarca aboneyi yakından ilgilendiren ve fatura ödeme süreçlerinde yaşanan mağduriyetleri sonlandıracak yeni bir karara imza attı. Özellikle yetkisiz fatura tahsilat merkezleri, bazı bankalar ve dijital ödeme platformları üzerinden yapılan fatura ödemelerinde "hizmet bedeli", "işlem ücreti" veya "komisyon" adı altında alınan ek ücretler, yeni düzenlemeyle birlikte tamamen yasaklanıyor.
Vatandaşların temel ihtiyaç maddeleri olan elektrik, su ve doğalgaz hizmetlerine erişimini kolaylaştırmayı amaçlayan bu karara göre, dağıtım ve tedarik şirketlerinin kendi vezneleri ile resmi internet sitelerinde hiçbir şekilde ek maliyet çıkarılamayacak. Tüketiciler, kendilerine sunulan resmi kanallar ve anlaşmalı bankaların otomatik ödeme talimatları üzerinden faturalarını net tutarı neyse o şekilde, herhangi bir komisyon ödemeden yatırabilecek.
Düzenleme kapsamında, fatura ödeme noktası adı altında faaliyet gösteren ve yasal sınırlar dışında komisyon alan işletmelere yönelik denetimler de sıkılaştırılıyor. Ticaret Bakanlığı ve EPDK iş birliğiyle yürütülecek denetimlerde, mevzuata aykırı olarak vatandaşlardan fazladan ücret talep ettiği saptanan noktalara ve aracı kurumlara ağır idari para cezaları uygulanacak. Gerekli görüldüğü takdirde bu işletmelerin faaliyet lisansları iptal edilecek.
Yeni uygulamanın yürürlüğe girmesiyle birlikte tüketicilerin dijital bankacılık ve mobil uygulamalar üzerinden yapacakları ödeme trafiğinde de şeffaflık sağlanacak. Vatandaşlar, faturalarında belirtilen net tüketim bedeli haricinde kendilerinden tahsil edilmeye çalışılan her türlü haksız ücretlendirmeyi, ödeme belgeleriyle birlikte e-Devlet veya EPDK başvuru sistemleri üzerinden şikayete dönüştürebilecek.